Σχετικές αναρτήσεις
-
Le mot du Proviseur Οκτώβριος 14, 2024Ο παππούς μου, ο ποιητής Θανάσης Κωσταβάρας Ιούνιος 27, 2024
-
Την τετάρτη 5 Δεκεμβρίου, είχαμε την τιμή να επισκεφτούν το σχολείο μας η κ. Monique Malique και ο κ. Jean-Claude Arevalo, συντονιστές του projet Erasmus + « Cap sur l’Ecole Inclusive en Europe », και η κ. Δήμητρα Μακρή, συντονίστρια Εκπαιδευτικού έργου στα σχολεία της περιφέρειας Β’ Αθήνας.
Προσκεκλημένοι στην Ελλάδα από το Γαλλικό Ινστιτούτο στο πλαίσιο του Κύκλου « Στροφή στο σχολείο της συμπερίληψης : από την ευαισθητοποίηση στην εφαρμογή », η κ. Monique Malique και ο κ. Jean-Claude Arevalo επ’ ευκαιρίας της επίσκεψής τους στην Αθήνα, επισκέφθηκαν την Ελληνογαλλική Σχολή Ευγένιος Ντελακρουά και συζήτησαν με τη Διεύθυνση και με την Γεωργία Γούναρη, συντονίστρια για τους μαθητές με ειδικές ανάγκες (REAB).
Από το 2005 ισχύει στη Γαλλία ένας νόμος για την ένταξη όλων των μαθητών : « Ένα σχολείο για όλους ». Στην καρδιά αυτού του εγχειρήματος, βρίσκεται το « να πιστεύουμε στην δυνατότητα στην διαπαιδαγώγηση» και το « να αλλάξουμε τη ματιά μας». Η Γαλλία δεν είναι η μόνη πρωτοποριακή χώρα όσον αφορά σ’αυτό το ζήτημα. Και άλλες χώρες έχουν μπει σ’αυτή τη διαδικασία, εξ’ου και η σημασία του να ανταλάσσουμε απόψεις, να μοιραζόμαστε από κοινού τα όσα μαθαίνουμε από τις εμπειρίες μας και αυτό βέβαια σε διαπολιτισμικό επίπεδο.
Το projet Erasmus + « Cap sur l’école inclusive en Europe », το οποίο αποτελεί από μία συμφωνία μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας και του Υπουργείου Υγείας, έχει σκοπό τη δημιουργία συνεργασίας μεταξύ 7 ευρωπαϊκών χώρων (Πολωνία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Ιταλία, Γαλλία, Ελλάδα, Πορτογαλία) γύρω από το θέμα της ένταξης των μαθητών με ειδικές ανάγκες. Για περισσότερες πληροφοριές μπορείτε να επισκεφτείτε το site http://www.ecoleinclusiveeurope.eu/el
Το σχολείο μας δρά ενεργώς για την εφαρμογή και λειτουργία του σχολείου της συμπερίληψης: πρόκειται για μία συνεργασία μεταξύ της Διεύθυνσης, της Συντονίστριας για τους μαθητές με ειδικές ανάγκες, της Σχολικής ζωής, του Ιατρικού προσωπικού του σχολείου και των Καθηγητών. ΟΙ προσκεκλημένοι έδωσαν τα συγχαρητήριά τους στην Ελληνογαλλική Σχολή Ευγένιος Ντελακρουά για τις διάφορες προσπάθειες και πρωτοβουλίες του σχολείου όσον αφορά στην ένταξη των μαθητών με ειδικές ανάγκες, μεταξύ άλλων:
- Δημιουργία της θέσης του Συντονιστή REAB το 2016
- Διευθετήσεις για τους μαθητές με ειδικές ανάγκες στις επίσημες εξετάσεις (Baccalauréat, DNB) : Χορήγηση επιπλέον χρόνου, χρήση υπολογιστή, Παράλληλη στήριξη, προσαρμοσμένη εξέταση της ορθογραφίας κ.α
- 10 μαθητές του σχολείου συνοδεύονται αυτή τη στιγμή από Παράλληλη Στήριξη
- Στήριξη και συνοδεία των μαθητών από το νήπιο ως το λύκειο, με παρακολούθηση του μαθητή από την ομάδα των εκπαιδευτικών και τη Σχολική Ζωή (διαφοροποίηση της διδασκαλίας και της δουλειάς ανάλογα με τις ανάγκες του μαθητή, παροχή πληροφοριών και ενημέρωσης όλο τον χρόνο και σε κάθε αλλαγή βαθμίδας)
- Διευθέτηση τάξεων του Δημοτικού (μπάλες πιλάτες για μαθητές που έχουν ανάγκη να κινηθούν, διάταξη των θρανίων σε ομάδες εργασίας για να διευκολύνεται η κίνηση)
- Εσωτερική επιμόρφωση για το θέμα του αυτισμού περίπου 50 εκπαιδευτικών και βοηθών, της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβαθμιας εκπαίδευσης, τον Οκτώβριο του 2018.
- Εξωτερική επιμόρφωση (Β’Επίπεδο) τον Ιανουάριο του 2019 για τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβαθμιας εκπαίδευσης στο Ίδρυμα Λασκαρίδη.
- Φιλοξενία στις εγκαταστάσεις του LFHED του σεμιναρίου μετεκπαίδευσης για τη Νότιο-Ανατολική ζώνη τον Μάρτιο του 2018, με θέμα: « Υποδοχή των μαθητών με ειδικές ανάγκες : Διαφοροποίηση », το οποία παρακολούθησαν 23 μετεκπαιδευόμενοι, μεταξύ των οποίων 3 άτομα από το LFHED.
- Θεατρική παρέμβαση 6 μαθητών του Ελληνικού Τμήματος (δείτε το παρακάτω video) και στη συνέχεια παρουσίαση της ένταξης των μαθητών με ειδικές ανάγκες στο Γαλλικό Σύστημα (Νόμος του 2005) και των πρακτικών υποδοχής στο LFHED από τη Γεωργία Γούναρη, στο πλαίσιο του 1ου διαδραστικού Σεμιναρίου με τίτλο «Προωθώντας τη διαφορετικότητα», που διοργανώθηκε από τον ΣΚΕΠ.
Αυτή η συνάντηση ήταν πολύ θετική για το σχολείο μας, το οποίο έχει τον ισχυρό στόχο να προχωρήσει και να αναπτύξει τις προσπάθειές του, υπέρ του σχολείου της συμπερίληψης και για τα επόμενα χρόνια.