SEI24, δεύτερη ημέρα της εβδομάδας συμπεριληπτικού σχολείου
  • SEI24, δεύτερη ημέρα της εβδομάδας συμπεριληπτικού σχολείου-0
  • SEI24, δεύτερη ημέρα της εβδομάδας συμπεριληπτικού σχολείου-1
  • SEI24, δεύτερη ημέρα της εβδομάδας συμπεριληπτικού σχολείου-2
  • SEI24, δεύτερη ημέρα της εβδομάδας συμπεριληπτικού σχολείου-3
  • SEI24, δεύτερη ημέρα της εβδομάδας συμπεριληπτικού σχολείου-4
  • SEI24, δεύτερη ημέρα της εβδομάδας συμπεριληπτικού σχολείου-5
  • SEI24, δεύτερη ημέρα της εβδομάδας συμπεριληπτικού σχολείου-6
  • SEI24, δεύτερη ημέρα της εβδομάδας συμπεριληπτικού σχολείου-7
  • SEI24, δεύτερη ημέρα της εβδομάδας συμπεριληπτικού σχολείου-8

SEI24, δεύτερη ημέρα της εβδομάδας συμπεριληπτικού σχολείου

Σήμερα, 2 Απριλίου, πραγματοποιήθηκε η δεύτερη ημέρα της εβδομάδας συμπεριληπτικού σχολείου (SEI24). Επαναλήφθηκε η ενημέρωση και η συζήτηση μεταξύ των μαθητών της Α' και Β' λυκείου του ελληνικού και του γαλλικού τμήματος, με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε σχέση με τη νευροποικιλότητα. Η εβδομάδα αυτή αποτελεί συνέχεια της ημέρας συμπερίληψης που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη χρονιά. Η ενημέρωση έγινε με σκοπό να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές πως δεν διαφέρουν από αυτούς που έχουν «διαφορετικούς» τρόπους σκέψης, αλληλεπίδρασης, μάθησης και συμπεριφοράς, καθώς και να απαντήσει στην ερώτηση «γιατί μας ενδιαφέρει;». Ορίστηκε επίσης ο όρος νευροποικιλότητα, ώστε να μην σημαίνει κάτι που είναι άλλο, μακρινό, ξένο.

Δεύτερη δράση, ήταν η συνέντευξη της Δήμητρας Κοντοβά, που

αντιμετωπίζει μία ορατή αναπηρία και βρίσκεται σε αμαξίδιο. Μέσω της ομιλίας της, «Μαθαίνω να βλέπω τον άνθρωπο», εξήγησε στους μαθητές τους ήδη υπάρχοντες όρους και τους ενημέρωσε για τους νέους, πιο αντιπροσωπευτικούς όρους. Έπειτα, παρουσίασε στους μαθητές ένα βίντεο βασισμένο στην καθημερινότητά της, η οποία είναι προσαρμοσμένη στις ανάγκες της. Αυτό το βίντεο είναι αναρτημένο στο σάιτ της Σ.Κ.Ε.Π., (hoponinclusion.com). Τέλος, δέχτηκε ερωτήσεις από τους ίδιους τους μαθητές.

Στη συνέχεια της ημέρας έγινε η παρουσίαση του βιβλίου του Γιάννη Πάσχου, «Το χρονικό ενός δυσλεκτικού», από τον ίδιο. Ο Γιάννης Πάσχος διαγνώστηκε με δυσλεξία στην ενήλικη ζωή του.

Με την βοήθεια αυτής της διάγνωσης συνειδητοποίησε πως οι δυσκολίες που αντιμετώπιζε ως μικρό παιδί είχαν μία λογική εξήγηση. Γι’ αυτόν τον λόγο αποφάσισε να διηγηθεί

αυτήν την ιστορία γράφοντας την δική του αυτοβιογραφία.

Στο πλαίσιο της δράσης «Συμπεριληπτικά σχολεία», από την ομάδα απ’Ουσία, μαθητές του ελληνικού και του γαλλικού τμήματος, όπως και χθες, όρισαν την έννοια της συμπερίληψης και κατασκεύασαν συλλογικά την μακέτα ενός ιδανικού συμπεριληπτικού σχολείου.